Dit zijn de plannen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van David Persoon - WaarBenJij.nu Dit zijn de plannen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van David Persoon - WaarBenJij.nu

Dit zijn de plannen

Blijf op de hoogte en volg David

02 Mei 2018 | Nederland, Utrecht

Ik vlieg via Toronto naar Lima. Dan pak ik de bus naar Pucallpa en reis via Curimana naar het dorpje Bello Horizonte.
Daar vlakbij ligt de plek waar ik de eerste 8 weken van mijn reis zal verblijven: Esperanza Verde

http://www.esperanzaverdeperu.com/en/

https://www.facebook.com/EsperanzaVerdeInternational/

https://www.npo.nl/floortje-naar-het-einde-van-de-wereld/11-11-2015/VARA_101376708

Na deze periode bij Esperanza Verde ga ik waarschijnlijk richting de bergen, de Cordillera Huayhuash om daar een trektocht te maken.

Na 11 weken haal ik in Lima Marjolein op en gaan wij samen nog 5 weken verder reizen.

We willen eerst naar de oase Huachachina in de woestijn om te sandboarden. Daarna reizen we verder naar Arequipa en de Colca Canyon om de machtige Condors te zien vliegen.
Na dit avontuur gaan we naar Cusco om daar de bekende hoogtepunten zoals Ausengate, de rainbow mountain en Machu Picchu te bezoeken. Voor we verder gaan naar ons laatste letterlijke hoogtepunt duiken we in de buurt van Puerto Maldonado eerst nog de jungle in.

De reis sluiten we af met een trektocht rond Huaraz, in de Cordillera Blanca waar we hopen de Alpamayo van dichtbij te mogen zien.

  • 02 Mei 2018 - 23:16

    Jan Peter Persoon:

    Lieve David , ja zelfs ik wist dit alles nog niet, wat zal die uitgestrekte verte niet allemaal in detail, en in onverwachte momenten voor je openen. Het bijzondere in het alledaagse kunnen zien, ja daar achter de oceaan is iedere boom, dier en wolk en vooral ieder gezicht een bijzonderheid. Ik wens je wakkerheid en opmerkzaamheid voor het grote en het kleine toe, alsook nabijheid in ontmoetingen en een goede intuïtie . Voorzichtigheid in die woestijn voor het venijn van de zon en het zand en dat de hoogte van het laatste hoogtepunt niet te hoog is a u b. Mijn kus op je voorhoofd reist met je mee.

  • 03 Mei 2018 - 08:08

    Marieke Busser:

    Wat een mooie reis en avontuur in het vooruitschiet. Geniet er van!

  • 03 Mei 2018 - 17:58

    Margreet Roelofse:

    Ha David, heel veel reisplezier gewenst. Jan Peter heeft het goed gezegd. Blijf je verwonderen, kijk om je heen, zet je mind op open. Beleef het avontuur. En hou ons graag op de hoogte! Groet, Margreet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David

Vanaf 6 mei ga ik voor 4 maanden naar Peru. De eerste 8 weken zit ik vlak bij Pucallpa in de jungle. Ik ga helpen bij Esperanza Verde. Even wat informatie over Esperanza Verde: Esperanza Verde is a conservation project in the Amazon basin of Peru, consisting of both wildlife rescue and rainforest protection. Our aim is to work closely together with the local community, offering alternative sources of income, so that the forest can be managed in a sustainable way. The projects now owns 180 hectares of rainforest, named ‘Selva Dormida’. With the help of the people of Bello Horizonte, the neighboring village, we hope to be able to protect a bigger area in the future. Daarnaast is Floortje Dessing met haar programma Floortje naar het einde van de wereld daar geweest. https://www.npo.nl/floortje-naar-het-einde-van-de-wereld/11-11-2015/VARA_101376708 Na 8 weken ga ik op doorreis en de precieze plannen daarvoor zijn nog niet duidelijk. Na 11 weken komt Marjolein en trekken we 5 weken samen door het land.

Actief sinds 21 April 2018
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 8778

Voorgaande reizen:

06 Mei 2018 - 28 Augustus 2018

Peru

Landen bezocht: