Aangekomen en al veel meegemaakt - Reisverslag uit Pucallpa, Peru van David Persoon - WaarBenJij.nu Aangekomen en al veel meegemaakt - Reisverslag uit Pucallpa, Peru van David Persoon - WaarBenJij.nu

Aangekomen en al veel meegemaakt

Door: David

Blijf op de hoogte en volg David

12 Mei 2018 | Peru, Pucallpa

Hola!

Ik ben veilig aangekomen bij Esperanza Verde. De reis was lang maar ook goed te doen vanwege de fijne stoelen. De jungle werd steeds indrukwekkender hoe dieper ik kwam en ik zit echt op een prachtige plek. Ik heb de eerste dag het terrein wat verkent en meegekeken.

Nu ik hier een paar dagen zit heb ik van alles meegemaakt! Er zijn hier drie animal tours die ik eerst ga leren. Dit houdt in dat ik de dieren eten ga geven en hun eetplek en kooi moet schoonmaken. Dit moet ieder dag twee keer gebeuren en dus ben ik daar de dag mee bezig geweest. Ook ben ik nog op leaves walk geweest net als gister. Dit is het zoeken van bepaalde bladeren die de dieren eten. Dat houdt in dat je door de jungle loopt door en planten verzamelt en meeneemt. Goed kijken en leren wat wat is zodat je de goede bladeren meeneemt voor de apen.

De voertaal is Engels maar er zijn 8 Nederlanders nu en 1 Duitser, 1 Zwitser, 1 Franse, en 2 Spaanse.

Het is hier erg warm maar ook wel lekker, alleen als je echt aan het werk bent maakt het het soms wel zwaar. Gelukkig gaan we elke avond naar de waterval om lekker te zwemmen en kan je op die heerlijk plek even tot rust komen. Het is hard werken maar tijdens het werk hoef je niet te haasten. Er is tijd om te genieten!!

11 mei had ik een vrije dag en heb besloten te genieten van de omgeving. Ik ben naar het uitzichtpunt gelopen waar je ver over de jungle uitkijkt. Ook ben langs de waterval waar we altijd douchen gelopen en daarna nog verder langs de rivier gegaan. Het was prachtig en ik heb genoten van alle bijzondere dingen. Ook ben ik voor de tweede avond op rij op Night walk gegaan, wat een totaal nieuwe ervaring van de jungle is.

Ze zeggen allemaal dat ik veel geluk heb omdat ik al zoveel dieren gezien heb. En dat gevoel heb ik ook. Toekans, tarantula, ogen van een kaaiman, veel spinnen, kleine miereneter en nog veel meer.......

  • 12 Mei 2018 - 15:54

    Renske Kramer:

    Wauw Daaf, klinkt al helemaal super!! Gaaf hoor, zo te horen geniet je er ook erg van, topper!

  • 14 Mei 2018 - 14:06

    Esther:

    Wowie! Iijkt wel een film joh! Te gek.
    Geniet er lekker van.
    Maar..... Tarantula's. Brrrrrr. En kijk maar uit voor die Kaaiman. Hap!

    Heb een heerlijke tijd apie!!

  • 27 Januari 2019 - 09:57

    Wanda:

    Klinkt geweldig. Ik heb een vraagje. Hoe kan je het beste reizen naar Esperanza Verde>
    Vliegreis naar Pucallpa en dan?
    Ik hoor graag je reactie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David

Vanaf 6 mei ga ik voor 4 maanden naar Peru. De eerste 8 weken zit ik vlak bij Pucallpa in de jungle. Ik ga helpen bij Esperanza Verde. Even wat informatie over Esperanza Verde: Esperanza Verde is a conservation project in the Amazon basin of Peru, consisting of both wildlife rescue and rainforest protection. Our aim is to work closely together with the local community, offering alternative sources of income, so that the forest can be managed in a sustainable way. The projects now owns 180 hectares of rainforest, named ‘Selva Dormida’. With the help of the people of Bello Horizonte, the neighboring village, we hope to be able to protect a bigger area in the future. Daarnaast is Floortje Dessing met haar programma Floortje naar het einde van de wereld daar geweest. https://www.npo.nl/floortje-naar-het-einde-van-de-wereld/11-11-2015/VARA_101376708 Na 8 weken ga ik op doorreis en de precieze plannen daarvoor zijn nog niet duidelijk. Na 11 weken komt Marjolein en trekken we 5 weken samen door het land.

Actief sinds 21 April 2018
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 8696

Voorgaande reizen:

06 Mei 2018 - 28 Augustus 2018

Peru

Landen bezocht: